En fin majdag

Idag skulle Matisse fyllt 10 år. Det har gått mer än ett år sen han tassade vidare. Ibland kommer det en längtan efter att bara en enda gång till få titta in i hans fina bruna ögon eller få mysa med honom en stund i soffan. Ofta tänker jag på alla roliga grejer vi gjorde den grabben och jag, alla roliga människor vi lärde känna, alla roliga läger och träningar vi var på med Miss Mallorys folket. Det var tider det. Allt har sin tid som en kompis till mig brukar säga men idag känns det faktiskt sorgligt  att jag inte fick ha kvar honom längre. Jag saknar honom mycket!

Matisse, februari 2007



Idag har Gaston och jag tränat jakt med Cissi och Lipton.  Vi kastade markeringar och tränade linjetag. När vi hållt på en stund höll vi på att rinna bort i den tryckande värmen. Vi stack ner till Landsjön och kastade lite markeringar. Det gick jättebra. Go kille, den där Lipton.

Ha det bra alla!

Kommentarer
Postat av: Ulrika med flock

Vi minns Matisse som en speciell kille på många sätt.. det man tänker på mest då är hans enorma kärlek till sin matte!! Jag vart alltid lika impad av att det liksom inte fanns något annat för honom när du var med..



Ler när jag minns alla gånger jag mutade o mutade med köttbullar, men inte kunde en köttbulle mäta sig med hans älskade matte inte.. så där fick man tji!!



Hoppas du har det bra där du nu är lille "Tissen"!!

2008-05-06 @ 23:12:35
URL: http://web.telia.com/~u22515698
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim Highm

Hejhopp...kolla om du fick meilet om internatet,hade lite strul att skicka det till dig.

Kram MP

2008-05-07 @ 15:07:39
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0