Skitväder!!!

Vad är  nu detta? Igår vår,  idag absolut mindre vår. Efter morgonpromenaden ångade jag iväg och lade ut två spår, ett åt mig och ett åt Martin. Suck, pust och stön säger vi efter våra spår idag. Gaston började bra, spårade ur i mitten och kom tillbaka i slutet. Hade med sig 5 av 7 pinnar hem. Knuffa var ofokuserad i början men sen blev det bara bättre och bättre. Hade också med sig 5 av 7 pinnar hem. Skumt. Det är något magiskt när vi spårar hemma i "mina" skogar. Det är ganska skiftande terräng och blött som tusan (men var är det inte det????) men vi försökte slå våra kloka huvud ihop men kunde bara konstatera att - jaha, nu blev det som det blev.

Imorgon ska jag ut och lägga ett fältspår. Viltträningen får vänta lite. Kanske kan jag få med mig Anders ut och kasta dummies men nu har det hänt något skumt här hemma. Anders har efter 2 (säkert 3) års gnäll, pikar, tjurighet och uppgivenhet börjat dra ned tapeten i hallen uppe. Nu är ju jag mer intresserad av att få kök, hall och toa nere iordning men nu gäller det att ligga lågt. Ja, det kanske är någon som känner igen sig? Vi kan starta en klubb, hur man  håller tyst fast man nästan håller på att sprängas av kommenterar av vad som mer behöver göras.
Jag har börjat med GI-diet idag. Har mentalt förberett mig lääääänge för detta. Nu jäklar ska det bli en smal och smärt Jonsson som glider runt i sommarkläder. Förra året var det EN som var glad att inte det var badväder - jag. I år blir det andra bullar, nu ska jag börja i tid. Full av energi (eller hur...) tog jag Gaston och stavade 5 km nu ikväll innan jag ska kasta mig över mina biffar, sallad och ädelostsås.

Har en härlig lördagkväll!

Det är inte fel på kameran, det är jag som är darrhänt men detta blev något så när. Knuffa har spårat över grusvägen och hittat en pinne på andra sidan:
image44

När vi kom hem kom hela familjen höna ångades, hungriga så klart!
image45

Närbild på tuppen i hönsgården, eller hönsgård förresten där är de minsta tiden, de traskar runt i hela vår trädgård.
image46

Här sitter en annan tupp
image47

Tjo hej från Gaston och mej!

Kommentarer
Postat av: Margareta Tööj

Hej! Vart har ni tagit vägen? Vi brukar träna på söndagarna och jag har saknat er. Nu blir det troligen inget på ett par söndagar framöver, men hör gärna av dig när du får lust. Efter påsk kör vi på vardagkvällar.

2008-03-01 @ 20:08:06
URL: http://www.123minsida.se/magganshundar
Postat av: petra o greta

vilka härliga bilder. Är han så coooool Gaston att han kan låta bli hönsen? Törs inte ens tänka på hur det hade sett ut om Greta hade suttit i samma situation!!!!??! Kram

2008-03-02 @ 10:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0