Ja, jösses!

Igår blev en besynnerlig träning. Martin och jag träffades och hade med oss varsitt stycke heltänd hund. På gränsen tossiga. Allt gick för fort. Martin och Knuffa grejade med saktagåendet i framåtsändandet. Väl insatta behöver inte läsa mer för att fatta varför det inte är någon bra kombination med en heltänd terv och ett saktagående. Vi turades om att fresta våra nerver för när det var dags för Gaston var väl han lika tokig han. Linförighet - what??? Framförgående i mitt tempo - what??? Kryp - what??? My god!!! Vissa träningar är träningar man lägger ner någonstans i en byrålåda och aldrig mer tar upp.
Till de förvirrade jyckarnas lycka fick de båda ägarna till det, så pass, så att vi åtminstone kunde sluta träningen i något så när bra mentalt skick. Men det var gränsfall vad jag pallar med. Martin är ju tack och lov den mer lugna, sansade typen så han fick mig att ta djupa låååååååånga andetag och göra om detaljer så det blev bra (nåja, rätt bra i alla fall).

Jag har haft turen att få gå en utbildning genom jobbet i två dagar - det gäller utprovning av lyftselar. Det har varit två riktigt, riktigt bra och givande dagar men hjälp jag är helt dödstrött. Detta kan eventuellt påverkat gårdagens mindre lyckade träning. Vis av lärdom skippade jag träningen idag. Vi åkte till skogen och gick 5 km stavgång istället. Tji hu! Gaston har varit hos min kompis i Ölmstad idag och sprungit en runda samt gått både i storstaden Gränna och i samhället. Han är ganska trött faktiskt. Det finns väl troligen löpande tikar där också.
Idag på morgonen mötte han sin stora kärlek i livet (nu varierar ju föremålet ständigt men ändå). Saga, labbetjejen som LÖPER!!!! Jag är glad att det inte var jag som gick med honom. Han blir rätt pinsam när han gnäller, piper och bär sig åt. Usch!

Nu ska jag släpa mig ner till soffan och inte göra ett smack mer idag. Ha en bra kväll!

En slappande kille, drömmande om en brun labbetik som bor alldeles, alldeles för nära...

image69

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0