Hårfin knallning

Med darrande pekfinger så fick jag då äntligen trycka på resultatet från WT i Vegby. Slänger en snabb blick och inser att vi har blivit nollade på en station som jag själv tyckte gick skitbra. Men vad _ _ _ är nu detta. Jag vet att Maria som dömde den stationen sa att hon varit stenhård på att hundar inte fick pipa men jag VET att INTE Gaston piper. Han är 22 månader och har aldrig någonsin låtit i förväntan på arbete. Den grabben kan gnälla när han ser tikar eller någon som eventuellt kan vara en tik men ALDRIG  i arbete. Tävlingsmänniskan i mig vaknade till liv. Jag insåg att om vi fått de poäng som jag trodde så hade vi varit i topp 3. Grrr.
Sånt här kan inte jag släppa, jag vill veta vad vi gjorde för fel punkt slut. Nu har jag ju lite tur som känner Maria och alltså tog jag kontakt med henne och fick förklaringen. Hon dömde ner oss till noll för att Gaston, om än hårfint (obs Marias ord) knallade. Han stack precis innan jag sa apport. Hon skrattade lite och sa att hon vet att det var jäkligt hårt dömt men hon hade valt sin linje och bedömde hon det som en knallning så blev det noll.

Jag genomled en inre strid om jag skulle bli skitsur för att jag missat en bra placering eller om jag skulle vara tacksam för att hon fick mig att vakna till i tid. Jag kan säga så här att Gaston kommer ALDRIG få en nolla på en station för någon hårfin knallning mer i alla fall. Det är som vanligt - bara att bryta ihop och gå vidare.  Tack Maria, även om tävlingsmänniskan i mig är lite, lite bitter att du valde att vara så himla petig just i måndags.

Skit sak samma nu är det bara att träna vidare. Jag vet ju att jag har en go kille att jobba med. På nästa WT kommer det säkert att hända något annat som jag inte hade en aning om men det är ju bara om det händer på WT och inte på ett B-prov.

Jag kan säga att stavpromenaden på 5 km idag gick i ett rasande tempo och det har nu lagt sig. Ibland är det jobbigt när tävlingsmänniskan i mig tar över. Fast å andra sidan sett hade jag ju funderat ihjäl mig på varför vi fått en nolla om jag inte tagit reda på det. Det kan jag tycka är lite märkligt med WT. Jag ser det som en jättebra träning men då vill jag ju gärna veta varför jag får den poäng jag får. Faktiskt lite som i lydnaden. Att få 9,5 poäng och ingen kommentar är jäkligt frustrerande. Vad är det jag ska tänka på? Lite som att få 18 eller 16 poäng på ett WT. Det är ju en bedömning och man kan ju inte alltid gissa sig till varför man fått neddrag. Min andra nollade station var ju uppenbar, ingen dummies med in alltså ingen poäng. Men vad är det som gör att jag fick 16 poäng på en av markeringsstationerna och inte 18 eller 19 eller 20??? Domaren vet ju men det hjälper ju inte mig i min träning? Nåja, det är en spännande värld jag ramlat in i och jag kanske lär mig...

Ha det bra från en både glad och lite halvsur matte till en fantastisk mysig Gaston.
image89

Kommentarer
Postat av: Catherine

Halloj! Det är så härligt att läsa din blogg! Du beskriver precis de där eländeskänslorna man får när man inser "hur himla bra det hade kunnat gått, om inte......." :)

Nu tränar vi till nästa WT och hoppas att poängen mer överensstämmer med de egna upplevelserna.

Ha det gott Catherine

2008-03-27 @ 16:14:09
URL: http://web.telia.com/~u81005593/index.htm
Postat av: Lotta, Troja & Puma,

*skrattar* Du är härlig du bruden !!!!
Och glöm ALDRIG... en hund som knallar är en bra hund !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram på er... när ses vi för JAKTTRÄNING ???????

2008-03-27 @ 20:04:34
URL: http://www.friden.de
Postat av: Helena o Baidoff

Hej Ing-marie!
Ville bara tassa in o säga hej efter att ha läst dina roliga berättelser i bloggen! Du e ju för härlig, jättekul att läsa det du skriver! Det verkar gå bra för dig o lilleman, kul med jakt!! Hoppas vi ses nån gång framöver, lycka till framöver med all träning o tävling!! Kram från oss

2008-03-29 @ 16:19:17
URL: http://www.helenashundliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0