Fredag

Tji hu, fredag igen! Det går som rackans tycker jag. Hinner inte med det jag tänkt alls. Definitivt inte på jobbet i alla fall. Märks direkt att jag haft två dagar borta. Skönt det förresten, tänk vad hemskt om det inte ens märkts...

Idag hade jag kort dag så jag susade hem till min svarte kille som var tokig idag igen. Lilla Saga måste vara väldigt mycket i höglöp för nu står Gaston ute i trädgården och bara står med nosen i vind. Mamma mia. Måtte det snart vara över för denna gång.

Jag tog bilen och stack till en annan skog. Innan vi gick promenad så lade jag ut ett sök och ett linjetag. Gaston fick plocka in söket vilket han gjorde bra. Lite slarvig med nån dummies var han allt men han jobbade på bra. Sen var det linjetag och det gick också bra. Innan vi traskade iväg på självaste promenaden lade jag ut ett  närsök och några dummies på samma linjetag.

Sen gick JAG, Gaston galopperar ju runt i tillvaron. Det är inte bara inne i hans huvud det är full cirkus utan hela hans tillvaro är lite cirkusaktig just nu. På vägen stannade vi några gånger och gjorde markeringar med tennisboll. Den är kul. Dessutom får han samla ihop sin hjärnfunktion och koncentrera sig någorlunda för att hitta tennisbollen. Jag kastar den inte direkt i juste miljö... Inget curlande här inte (ELLER HUR?) Nåja, vi stannade vid några tillfällen och han fick jobba på med sitt söta lilla huvud.

På vägen gjorde vi också framförgåendet, själva sakta-delen om man säger så och den fungerade. Kul om vi kunde ta med oss det från skogen till appellplan också. Vi får jobba på det.

Så här såg det ut på ett ställe där jag kastade bollen:

image70

Kolla, kolla vad jag hittade, ser ut som ett gigantiskt bubbelgum:

image72


Imorgon blir det spårskogen igen. Jag längtar till tisdag då det är jaktträning på gång kul, kul!

Ha en härlig kväll och helg!

Kommentarer
Postat av: Lotta, Troja & Puma,

Härliga träningar !! Men stackars Gaston, han kan väl få träffa den bruna labben bara liiiiiite *skrattar*. Ja, ja - i sinom tid kanske jag också förstår vad detta med löptikar innebär *fniss*

Lycka till på tisdagens jaktträning.... själv ska jag på privat jaktträning på tisdag *längtar*

Ha en härlig helg !!
Kram från oss

2008-03-14 @ 20:34:35
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0