Wroooom så var det söndag!



En lång ledig helg och vips är det  söndagförmiddag. Vi har inte förtagit oss flanen och jag. Tränat mikroskopiskt lite och då lydnad. Vi hade tänkt spåra men det var alldeles för varmt och ingen av oss riktigt kände för det. Gaston fick hoppa i badet istället vilket var mycket uppskattat. Han fick hämta en och annan dummies. Lilla Sanny var inte sämre, hon simmar som en tok och hämtar dummies som värsta retriever. Ha-begäret är stort!

Igår var en enda stress-dag, vi var  på stan i desperat jakt på present till 40-årsfesten vi skulle på kvällen. Sen även det klassiska, inget att ha på mig. Jag kan säga att kl 13.00 var allt åtgärdat dock inte utan svett.

Festen var skitkul. Vi fick avvika runt 24-snåret eftersom Anders skulle upp och jobba. Jag fick ta Myran och köra till stallet kl 07.00 så nu kl 10.10 är morgonpromenad/träning avklarad. Lattjo promenad med allehanda upplevelser typ äcklig kopparorm (men det kunde varit värre - typ huggorm), rådjur, en fältbiolog som fotograferade växter, Gaston som rullade sig i göl-dy vilket resulterade i att hela han fick bada i gölen vilket säkert var hans mening hela tiden.

När vi började promenixen lade jag ut tre linjetag, två fick han se men det tredje var dolt. Dom tog vi på hemvägen och det gick jättebra. Kul, kul. Jag skulle behöva lite av Gastons energi för min är slut. Nu ska jag slappa innan det är dags för att hämta Myran och sedan åka till Tranås för fotbollsmatch. Efter matchen blir det spårskogen, ikväll SKA vi spåra oavsett värmeläget.

Hoppas alla har det bra där ute och nu blir det en tuff vecka att hålla tummarna för SM-deltagarna i lydnad. Ska bli jättespännande. Vi, jag och Gaston ska på egna äventyr nästa helg. Ända till Gränna för utställning the one and only I hope. Hejcon bacon!

Kommentarer
Postat av: Lotta & tjejerna

Vi har inte heller förtagit oss denna helg, längesen jag var sååååå slapp och gottade mig såååå mycket ! Förutom fredagsträningen så har jag solat i poolen, solat i poolen, solat i poolen, tittat på fotboll och grillat och solat i poolen:D :D :D



Hoppas spåren går bra ikväll... nu ska jag också ta ett liiiiitet lydnadspass ;)



KRAM från oss

2008-06-08 @ 17:50:52
URL: http://www.friden.de
Postat av: Cissi

TAck! :) Springa fort som ögat vet jag inte om jag gör iofs... ;) Happy är väl rätt snabb iaf, och det är ju det som räknas. Jag flyger mest omkring på små moln, såååå stolt över både Lipton o Happy, vilka vovvar jag har!



Hoppas spåret gick bra ikväll!

Klart att Gaston kommer få en 2:a (minst) på utställningen nästa helg, så snygg som han är! :D

Kram

2008-06-08 @ 23:23:38
URL: http://www.hapenidi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0