Lite träning i en av gölarna

Först fick jag en smärre chock när jag öppnade bensinräkningen. Jag borde ju vara härdad vid det här laget men icke sa Nicke. Man skulle haft en oljeshejk som farfar eller nåt. När värsta chocken lagt sig tog jag jycksen och drog till skogs. Vi hade med oss dummies. Vi satte fart mot en av våra (våra och våra...) tre gölar och det blåste som bara den. Jag kastade markeringar och gjorde linjetag. Gaston har inga som helst tveksamheter att kasta sig i från kanten längre. Förra året var han övertygad om att han skulle dö dödens död om hans lilla kropp skulle hasa sig ner från en sån läbbig kant. Vi försökte oss på ett linjetag utefter vattnet med och det gick så där. Han vill ju så gärna springa samma väg som vi gått när jag skickar tillbaka men efter lite klur så gick det.

Sanny nöjde sig med att hämta sina fina små röda dummies på land. Hon var nere och sniffade lite på vattnet men näe, hon hade ingen lust idag.

Vi tränade lite kryp, fjärr och sitt under gång på vår väg genom skog och mark. Gissa vem som stod och väntade när vi kom fram till hagen med kvigor. Jag blir tokig, deras hage är hur stor som helst men det är liksom magiskt hur de ALLTID befinner sig just där jag och hundarna dyker fram. Vi smög utefter taggtråden och när de minst anade det gjorde vi ett jäkla racerlopp genom hagen och ut på andra sidan.

Snart hemma, phu we did it again, blåste kvigorna på en lattjo jakt  



Strax dax för fotboll- och knottmatch. Hoppas tjejerna vinner sin och vi i fancluben vår mot knotten...

Kommentarer
Postat av: Marie och Emil

Hej! Känner igen stilen gällande vattnet och Sanny, min Laban är likadan :0) Du och Gaston är väl laddade inför Lördag. Ni har ju chansen att ta hem hela mästerskapet i nybörjarklassen! Vi hejar på er! Ses på Lördag.

2008-06-25 @ 12:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0