En blåsig tisdag

Idag har vi gått en sväng på två timmar och haft med oss dummies. På ett ställe stannade vi och jag lade ut ett sök. Ett större till Gaston och ett lagom stort till Sanny. Det blev även ett dolt linjetag och Gaston var minsann på hugget denna dag och fixade alltihop helt ok. Sanny bus hittade minsann sina tre dummies och fick godkänt. Hon är rätt häftig när hon kämpar på i blåbärsriset. Gaston märker inte ens såna oväsentligheter men för liten fröken toy är det som små träd som i vägen. Vi traskade vidare och under promenaden blev det några längre linjetag på kända sträckor och sen varvade vi med saktagående i framåtsändandet. Här är det flexibelt tänkade och Gasse den förvirrade hänger med fint i svängarna mellan jakt- och bruksmomenten. 

Igår var vi på klubben och tränade lydnad tillsammans med Helene och Martin. Jag hade siktat in mig på att vara med på platsliggning med skott men glömde ju bort att det var bal på Stora hotellet vilket resulterade i bilkö... När jag svischade in på klubben 18.37 var platsen redan avklarad. Typiskt. Vi fick träna på annat. Det blev fritt följ, framåtsändandet, rutan, hopp och nån apport. Framåtsändandet är en bra aktivitet som man kan hålla på med länge och dessutom träna många små pluttdelar i det oändliga. Ett evighetsmoment helt enkelt. Det är grymt skönt att man inte är ensam om att träna detta för det tär en aning på ens träningskompisar när de ska stå i gruppen om, och om, och om igen. Samtidigt är det en himla skön känsla den gången när alla pluttdelar fungerar och man har ett framåtsändande. Om några år kanske så är vi där, flanen och jag.

Det var en himla kul träning i alla fall, kanonskönt väder, på gränsen svalt. Pigga, goa hundar och lika mysiga träningskompisar. Vad bra man kan ha det en vanlig sketen måndag.

Nu ska jag ladda inför fotbollen ikväll. En hel timme till det börjar och jag som redan gäspar.



Kommentarer
Postat av: sofie & zimply

Men hallå????!!!!!!!!!!! Vad är det jag läser???? Ska ni iväg och fjolla runt på utställning när ni kan åka upp till Hofors och ha en kanonershelg med duckstreammästerskap och träning istället?????!!!!! Jag blir BESVIKEN!!!

2008-06-10 @ 23:18:36
URL: http://www.freewebs.com/redlegs
Postat av: sofie & zimply

Tycker också synd om dig!!!!! Jag tänker på er på lördag och håller en tumme jättehårt för att det blir enda gången ni får göra ett sånt galet val och såklart för att det går toppenbra! Själv är jag lite nervös för jag råkade visst säga ja till att dömma....

2008-06-11 @ 23:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0