Å regnet det bara vräker ner men Anngreth och Mogg fixade SM-biljetten i alla fall

Anngreth och Mogg fixade SM-biljetten idag! Grattis med stort G och megamassor med lycka till i höst när själva SM i bevakning avgörs.



Blä, just nu vräker det ner. Innan under dagen har det liksom kommit mer i små attacker men nu jäklar har det satt i så det dånar.

Idag har jag lyckats att gå vilse - IGEN! Jag är fullständigt hopplös. När jag kom fram till hagen och skulle smyga igenom den så stod alla kvigor där och bara flinade. Gulp, dit in går vi inte sa jag till hundarna och bestämde mig hastigt och lustigt för att  gå en annan väg. Traskade käckt iväg med tron om att det här fixar jag. Vi går helt enkelt en liten omväg så vi kommer runt hagen. Eller hur? En och halv timme senare, genomsvett, vansinnig och dyngsur så kom jag tillbaka till utgångsläget. Det är alltså sant, man går i cirklar när man går vilse.

Under vår svettiga promenad bland tät granskog, öppna kalhyggen och konstiga stigar så passade jag på att träna lite linjetag och markeringar. Jag hade ju naturligtvis fått för mig att släpa med mig 4 dummies på en ring. Jag kunde ju åtminstone tagit en ryggsäck men nähädå, klart jag skulle krångla till det. Hur som helst till slut var vi hemma igen och efter en dusch och en stund framför braskaminen så kan jag nu glädja mig åt att det i alla fall inte vräkte ner regn under vår promenad.

Ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0