Jaktinternat med Annie Wales, Hilary och Basil Smith och en rackans massa trevligt folk på Sågknorrens pensionat

Vilka dagar vi har haft. Det har varit hur himla varmt som  helst men jätteroligt. Vi har tränat i stort sett mellan kl 09.00-18.00 både fredag och lördag med lite avbrott för viktiga detaljer som mat och fika. Idag slutade vi kl 12.00 efter en walk-up. Vilket även för min del blev wake-up.

Gaston har gjort massor av markeringar och linjetag både på land och vatten. Det har blivit massor av passivitet då vi var en rackans massa folk. Bara det är ju så himla kul, att lära känna nya retrievermänniskor och att träffa numer gamla bekanta.

Marie med goe, fine Emil och jag fick bo hos grannen för det blev fullt på panget. Det gjorde ingenting, vi hade värsta lyxen med varsin våning i ett omgjort garage/uthus eller vad det nu var. På fredagskvällen ställde pensionatsägarna upp och körde hem oss då vi hade intagit mindre lämpliga drycker för bilkörning.
Gaston och Emil går jättebra ihop och fatta lyxen att vara två att dela på en dusch när de andra var hur många som helst. Jag är så himla glad för Marie och Emils skull när denne mjuke kille idag avslutade helgen med att fixa en walk-up. Han klarade att springa  mot gruppen och lämna av till Marie. Hurra, jag fick en liten tår i ögat och ståpäls på armarna.

Här är dom:


Det är lite rörigt i huvudet efter 2,5 maffiga dagar men jag har skrivit ner lite av varje jag ska träna vidare på. Det värsta är ju när man varit på såna här grejer att man inser dels hur lite man kan och dels hur mycket det finns att träna. Jisses, det kommer inte räcka med detta livet känns det som.

Gaston sitter fint vid markering på land men det rycker i pojkskrället när det är vatten inblandat, detta måste jag ta tag i.
Gaston fixar dolda dirigeringar på korta avstånd om 30-40 meter räknas som kort. Måste tränas.
Avlämningarna var jättefina förutom vid walk-upen när den lille filuren susade ut och tog sin markering men på vägen in när han nästan var framme hos mig får syn på en pudding till goldentjej. Han blev helt enkelt kär och släppte dummiesen och började uppvakta henne. Jag blev lite arg eller rättare sagt  jag blev ärligt talat skitsur på honom. Jäkla sätt. Jag tror Gaston fattade grejen om jag säger så. En annan grej när vi gick walk-upen var att han pep iväg när jag sa ordet "sitt" vilket på vägen från min mun till hans öron förvandlades till ordet "apport" (hm) . Som sagt vi har lite att ta tag i.

En jättetrött Gaston fredagkväll, tur ingen tog kort på mig den kvällen...

Däremot hade jag gärna velat se kort på partyprissarna Maire, Ankie, Babyliss och de andra som orkade festa till det på fredagsnatten när vi andra orkade typ till halv tolv.

Det finns massor att berätta om denna helg  men jag orkar inte skriva mer nu. Ett stort tack till Maire som fixat och donat så att Annie, Hillary och Basil kom hit. Du är fantastisk!!! Tack även till den frånvarande Catrine som fick hålla sig hemma. 

Här sitter han och filosoferar lite:



Ha det bra alla!

Från en faktiskt trött Gaston och en ännu tröttare Ing-Marie

Kommentarer
Postat av: Gerkan

Ser ut som dere har hatt en super helg!!!!!!

Gleder meg til vi møtes igjen, snart.....;-)



God Ferie, så lenge!



2008-07-06 @ 21:19:48
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Åh vilken HÄRLIG helg !!! Jag håller med dig om att när man varit iväg på såna här träningshelger så inser man HUR MYCKET TID man måste ha extra per dygn för att hinna lära hunden allt.... och få ihop allt själv i huvudet... :). Inte konstigt man inte har tid att backa tillbaks fniss



Kram på dej och din duktige kille

2008-07-06 @ 22:23:49
URL: http://www.friden.de
Postat av: Ankie

Gud vad du skryter,med ditt minne o allt ......:-)

Har några fina bilder på främst Maries hund men även på dig o Gsston, kolla bl.a min blogg.



Vår fest var innerligt rolig o jag skrattar fortfarande för mig själv när jag sitter här o surfar,fniss.

Skickar ett fejkat foto om jag hittar din mailadress, dålig kvalite´,gissa vem som satt bakom linsen......

Du är superhärlig och jag hoppas att vi snart ses igen, då får du vara med på festen...kommer att bli tvättbrädemage om vi ses tillräckligt ofta !

Kram A

2008-07-07 @ 00:00:54
URL: http://web.telia.com/~u22318846
Postat av: Mia o Viggo

Vilken kanonhelg ni har haft! Gaston ser verkligen trött ut på bilden, trött men säkert väldig nöjd efter en kul dag!

Ha det bra både du o Gaston!







2008-07-07 @ 19:00:13
URL: http://viggoswebb.webblogg.se/
Postat av: Cissi o Lipton

Åhh! Vad roligt ni verkar ha haft det! Jag är bara lite avis... ;)



Kan tänka mig att hjärnorna hos er båda är rätt överfulla. Du får sortera lite och sen vill jag få en massa bra tips! :D

Kram på er båda!

2008-07-07 @ 19:40:56
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Marie och Emil

Hej! Där var ju vi, jag och Emil :0). Vilken toppenhelg det har varit! Tack för trevligt sällskap. Hoppas vi ses snart igen. Kram Marie och Emil "som växt ett snäpp"

2008-07-08 @ 20:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0