En rent fantastisk dag!

Sol och INGET regn. Helt ofattbart. När Anders gått morgonpromenaden på 2 timmar intog vi frukost. Vi satt som förstummade vid frukostbordet och blev totalt handlingsförlamade. Herre jösses, vad ända in i baljan var det nu allt vi skulle göra som vi inte kunnat gjort på grund av det tråkiga vädret som varit?

Vi var sen tvungna att vara lite lagom tråkigt vuxna och åka till A6 och handla inför morgondagens kalas. Men sen var det slut på tråket. Vi tog MC:n och åkte tillsammans med två av våra vänner, Björn och Ulrika iväg på härliga, underbara småvägar. Vi drog mot Östergötland och åkte på vägar som jag inte visste fanns. Vilka smultronställen vi såg. Vi var också på ett ullspinneri. Ulrika och jag har en last och det är ull, tova och allt som hör till. Vi åkte till Hästholmen och fikade i hamnen sen bar det iväg hemåt. Ut en snabbis med hundarna och sen stack Gaston och jag iväg på jaktlydnadskurs hos Maria C.

Det bidde inga strålande bilder men här är en när de sitter bland massor av duvor (ja i alla fall en 5-6 stycken).


Vi var sex stycken ikväll med. Vi började med att göra inkallning i en "korridor" precis som förra gången. Det gick kalas. Sen var det störning liksom sist men denna gång med varma duvor. Gaston fick sitta kvar och jag gick 20-30 meter bort och kallade in genom korridoren. Gaston hade innan inkallningen fått en duva swichandes över huvudet. Han kom till mig och fick sen hämta den. Den var ju varm så först var han lite konfunderad men sen tog han den. Superfin avlämning [30].

Efter vi hade gjort inkallning ett par gånger var så var det dags att marchera iväg till fältet som är på kortet.  Maria gick och smällde och small, kastade duvor hej vilt. Vi stod på led prydligt och snyggt. Vi fick sedan gå fot på linje rätt över alla duvor. Efter detta satte vi ner hundarna och gick själva vidare. Alla fick sedan göra en inkallning och det gick så bra, så bra.

Vi fick sedan göra lite olika övningar, en var att vi gick fot med hunden längst bort på fältet, gav hunden en duva och lämnade hunden på sitt kvar, traskade sedan tillbaka till linjen och kallade in vår hund. Gaston var jätteduktig. Här luktar det inget va? [125]Jösses, dels att han satt kvar med duvan i munnen utan en tendens till att spotta ut den (det var hyfsat mycket små fjun som flög runt i tillvaron) och sedan tar han sin fina flattekropp med duva och allt och kommer som en raket till sin lilla matte och lämnar av snyggt och prydligt. På marken han racade över låg alltså de andra duvorna kvar. [131]Jag blev så himla glad och det kommer jag leva på länge...

Nu blir det inte bloggat här på ett tag, vi har lite pyssel i veckan och sen sticker vi iväg till Öland. Där har jag tänkt att träna lite med. Träffade en jättemysig tjej på internatet som bor på Öland och Margit, som har Gastons pappa, bor inte långt från Öland. Är detta en slump eller väl genomtänkt???

Fick lite hicka när jag såg Gastons namn på FM-sidan. Gulp, det känns STOOOORT! Men kul skall det bli. Vi ska bo ihop med andra Duckstreamare. En gullig tjej har fixat stugor så vi bor ihop på samma camping. Skönt med handlingskraftiga människor. Själv gled jag med lite på en räkmacka.

Ha det gott alla som orkat läsa mitt bladder denna dag. SES!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta & tjejerna

Som vanligt läser man om härliga träningar :)



Ha det nu så himla gott på Öland.. och nej vi tror nog inte på slumpen :D



KRAM på er

2008-07-22 @ 00:19:19
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0