Även små hundar kan...

Om du tittar noga så ser du en liten svart, krullig Sanny med en av sina dummies som hon hämtat på en markering. Hon är så himla söt så det är inte sant när hon simmar iväg bland näckrosor och vass. Lilla hönan. Vi glömde kameran men Anders hade med mobilen i alla fall.



Gaston gjorde enkla (enkel) markeringar och dirigeringar på vatten och på land. Vi hade lagt ut två dummies när vi traskade iväg på promenaden som Gaston fick ta på hemvägen (2 timmar senare). De var rejält utsuddade ur hans hjärna. Efter ett tag så fick han i alla fall nos på en av dom så andra skicket gick betydligt bättre. Phu.

Vi var i stan igår kväll hos Anders syrra och grillade. Gaston var helt tokig. Kunde inte komma till ro, nosen var tre kilometer lång och han dreglade. Låt mig gissa? Kan det vara löptik tror ni? Suck.

När det gäller lydnadsmomenten så vittrar vi på. Vi ramlade ju tillbaka x antal steg när jag skulle testa på klubben. Fick börja om igen. Det är några veckor kvar till eventuellt tänkt lydnadstävling. Jag har inte ens skickat in och anmält mig så debut i trean kanske inte blir riktigt än men I never give up.

Ser ut att bli en fin och solig dag här i Skärstad.  Ikväll ska vi på en liten jaktlydnadskurs tillsammans med några av våra jaktträningskompisar. Ska bli spännande. Finns det ett spår av löptik så lär ju jag ha att göra.

Hej hopp
grantopp!

Kommentarer
Postat av: Maire Pyrrö

Satt i går och gick igenom foto album.Vad hittade jag där JO ;-) kort på Ing-Marie när du träna lydnad och när vi var på semester på Öland...fan vad vackra vi var då.

Tack för dina sms....

Kram Maire

2008-07-16 @ 17:12:48
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/
Postat av: Helene å Inja å Åsså

Hur går det med krypet då!??? ;-)



Klamklam

2008-07-16 @ 20:08:43
URL: http://www.123minsida.se/Helene1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0