Ännu en rolig träningsdag fast idag blev det lydnad

Jag, Anngreth, Tobias och Björn träffades på JBK. Jag hade lite brått eftersom jag var tvungen att åka och hämta Ia som slutade jobba kl 20.00. MEN AG och jag träffades lite innan de andra kom så vi hann med det vi skulle. Han var lite lätt disträ idag, knickedicken. Någonting luktade väldigt, väldigt gott på appellplan. Lite lätt irriterande när han försvinner in i sina luftbubblor.
Jag knackade till och bubblan sprack så vi åtminstone var på samma planet en stund. Träning idag blev fot, han går riktigt bra emellanåt så då bestämde AG och Tobias att nu skulle sidoförflyttningarna slipas. Där kom jag ner på marken igen. Höger går helt ok men vänster, kära nån.
Krypet, han ångar iväg och blir hög fram. Sen har han börjat lägga sig till med att krypa typ 2-3 krypsteg sen stanna upp och så vidare, ser helt ryckigt ut.
Inkallning, hit vad betyder det? Satt som en stenstod.
Framförgående - sakta, öh, va? Rann iväg som en avlöning.
Med andra ord, vi har lite att greja med flanen och jag.
AG hann jag se saktagåendet på och det gick bra. Björn grejade med apporteringen och Tobias hade inte ens hunnit hämta hunden förrän jag stack (gulp, lite pinsamt).
Nu är frågan om morgondagens träning blir jakt eller bruks eller lydnad eller???

Kort från helgen, snälla Ankie har skickat några:

Här är det full fart ut


Go, go, go!!!


Jihu!


Jalla, jalla...


Nästan framme


Här har vi trasslat in oss i varandra


Nånting säger mig att det blir jakt imorgon...

See you!


Kommentarer
Postat av: Maggan T

Fina bilder från Sågknorren. Roligt namn förresten! Nog har han en lång och fin nos, din Gasse! Men det underlättar både vid tjejjakt och andra jaktliga aktiviteter. Vi ses kanske på onsdag.

2008-07-07 @ 23:17:01
URL: http://www.123minsida.se/magganshundar
Postat av: Gerkan

Fine Gaston i farten;-)



Dere er veldig aktive, skjønner jeg......

2008-07-08 @ 19:17:19
URL: http://www.gerkan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0