We back...

Envis som en åsna, jäpp! Så det blev till att ge sig ut i spårskogen idag också. Jag lade ett ca 400-500 meter spår med 7 pinnar  plus slut. Det fick inte ligga så länge som igår, det låg väl till sig si så där 50 minuter.

He´s back, min vanlige spårkille var där igen. Nosade sig fram i tillvaron precis som han ska . Det blåste rätt duktigt idag också men vi hade minimalt med störning jämfört med igår. Han missade en pinne men det kan jag leva med. Huvudsaken är att vi är ute på samma aktivitet Gaston och jag (inte som igår när jag spårade och han var ute och promenerade).

När vi ändå var i farten  körde vi lite dummies också. Vi tränade linjetag och dirigering. Jag blir bara mer och mer imponerad av några bloggande hundkompisar som kan ta så himla fina kort när de tränar. Mina blir väl inte riktigt som jag tänkt mig. Jag fixar inte riktigt det där att ta kort och samtidigt hålla koll på vad Gaston pysslar med. Hur som helst jakträningen idag kändes finfint.

Jag hade lagt ut ett par stycken dummies vid de vita dinosaurieäggen och här kommer han farandes med en av dom:
image31

Han var och hämtade ett par dummies på andra sidan stenmuren också:
image32

Kommentarer
Postat av: Helene å Inja

Hello!
Vad du tränar och ligger i! Vi har kört ett pass åxå minsann! Det gick bra för brudarna - du får läsa själv...
Vi höres!
H

2008-02-24 @ 15:54:48
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim High

;-) Gaston ...... flattarnas kung

2008-02-25 @ 07:40:37
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/
Postat av: Gerkan

Heisann Bror!!!
Så artig å lese om deg - heldige du som får trene masse......
Her er det bare snø og....usj.....gleder meg til våren kommer her på Gjøvik også!!
Får snart min egen hjemmeside;-)

Moderen synes vi er litt like å se på - ut i utstillingsringen med dere!!!!!

2008-02-25 @ 18:57:43
Postat av: Ulrika

Det lönar sig att vara envis, kul att han var sig lik i spåret nu!!

Vilja spårade också kanon idag... som grädde på moset så gick hon som tåget på Lydnaden ikväll så nu har jag fått iväg ett par anmälningar till tävling.. ska bli så kul. Trodde vi skulle få träffa dig på klubben ikväll men inte?!

Hoppas vi ses snart igen för lite träning...

2008-02-25 @ 20:24:33
URL: http://web.telia.com/~u22515698
Postat av: Anneli

Hej Ing-Marie!
Ännu än tjusig blogg! Jag är så impad att ni hinner med. Själv tycker jag kvällarna flyger fram och vips är det sängdags - och det känns som inget har blivit gjort... fast idag har jag joggat för första gången på evigheter... och i morgon blir det lydnadstärning med Anna. Men det är klart, genom bloggen får du en himla bra tärningsdagbok så det är kanske inte så tokigt... Impad var ordet...!
Kram-banan!

2008-02-26 @ 19:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0