Träning och årsmöte

Hej hopp så försvann den dagen. Gaston och jag landade på klubben en halvtimme efter de andra. Detta på grund av att tjejerna skulle iväg på träning och måste få skjuts dit. Det är en nackdel med att bo på landet kan jag säga, det är ett himla körande hit och dit.
På morgonpromenaden tränade vi framförgående och fjärr. Fjärr är ju ett nötamoment (det OCKSÅ!!!) Att inte flytta fram baktassarna från stå till sitt, mamma mia...
I trädgården drog vi till med en ruta och andra skicket gick bra. Det hjälper ju föga på en tävling om skick nummer två fungerar. Vi kör med någon slags underhållande träning när det gäller rutan och försöker lägga energin på lägre klass momenten. Tur att jag kom ihåg det när jag sedan väl kom upp till klubben. Det blev språng i linförigheten, framförgående och framförgående och framförgående... Det är mycket nu - i flanehjärnan! Jag tror verkligen han försöker hålla ihop sig men jösses vad han är splittrad. Det är mycket som ska kollas av samtidigt som han försöker hålla lite fokus på mig. Jaa, vad ska jag säga, sammanfattningsvis av dagens träningspass på klubben är att vi nöter på.
Klockan 12 var det då dags för årsmöte - 3 timmar senare var det slut. Gaston var nästan död av hunger (han brukar äta typ runt 12 så fatta hur hungrig han var). Jag tycker det är rätt kul med med alla utdelningar av utmärkelser och då speciellt kul när det gäller för bedrifter som hund/förare lyckats med under året. Kul grej att klubben uppmärksammar det tycker jag. Lite extra kul var det att årets brukshund i Jönköpings brukshundklubb blev flatten Vilja med matte Ulrika. Nu var det tredje året i rad en flatte tog hem det, det gillar vi .
Sen vill jag skicka ett tack till snälla, goa Helene som fixat en dvd på min och Gastons tävling i lydnadsklass 2. Himla nyttigt att se det utifrån liksom. Faktiskt ser det bättre ut än vad det kändes och det är ju positivt.
Nu ska jag och Gaston ut och stava. Ha det bra alla!

Kommentarer
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Här rusar ni iväg i klasserna i rasande fart ;).. glöm nu inte att JAKTTRÄNINGEN ska ha största fokus i vår *ler*

KRAM på er och ha en fortsatt trevlig helg

2008-02-09 @ 16:20:41
URL: http://www.friden.de
Postat av: Ulrika & Vilja

Tack för gratulationerna!!

Vad duktiga ni är med träningen.. blir kul att följa er på tävlingarna till våren!!

Ha en skön Söndag!

2008-02-10 @ 11:06:05
URL: http://web.telia.com/~u22515698

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0