Träning av lite av varje

Det blev en väldigt tidig morgon idag. Upp kl 06.30 för att komma iväg i tid med tjejerna. De hade fotbollscup med sitt lag, IK Vista damlag idag. De spelade i varsitt lag och jag hann titta på varsin match. De fick stryk i båda, surt. Det hjälper ju inte om JAG tycker de spelade bra när siffrorna säger något annat.

Jag hann inte titta på mer matcher för sen var det att gasa iväg till klubben för tävlingskursen som jag och Helene har ihop. Vi var inte många idag men körde desto hårdare. Det var ju inte direkt superväder för uteaktiviteter men hundfolk är ett härdat släkte, det som inte dödar det härdar. När jag står som instruktör blir jag alltid så himla sugen på att träna själv. Så när tre timmar var till ända for jag hem och tog med mig Gaston och pudelsnudel Sanny samt ett gäng dummies på promenad.

Vi tränade minnesmarkering och linjetag. Lilla Sanny-bus är underbar  när hon tar sin lilla toypudelkropp och gör linjetag. Tur det finns minidummies, de stora är lite väl häftiga tycker hon men krisar det så tar hon dom med. Gaston är lätt  ofokuserad på hela tillvaron just nu. Han markerar och hämtar dummies. Han fixar linjetag och han sitter/ligger när Sanny far omkring som ett troll men jag känner att inte HELA hans hjärna är med. Han är lite lätt splittrad och "ska-bara" lite allt möjligt. Typ lukta lite extra på nån grästuva eller så. När en av tjejerna i kursen idag , som har en hane i samma ålder som Gaston, berättade om vad hennes rottiskille hade för sig just nu så kände jag igen det så himla väl. Man blir bara så trött.

Nåja, hemma i trädgården tränade vi lite lydnad. Trots att jag bestämt mig för att inte tävla lydnad förrän till hösten så kan jag ju inte låta bli, självklart måste jag ju hålla på och träna på just rutan också. Jag fattar inte att Gaston ena gången gör det för en tia och nästa ser han ut som ett ufo som aldrig någonsin sprungit in och ställt sig i mitten mellan fyra koner. Stor djup suck. Mark Levengood bevingade ord följer mig ständigt: Det är bara att bryta ihop och gå vidare... Ny dag, nya möjligheter, eller hur?
Ha det bra!
image4

Kommentarer
Postat av: Helene å Inja

Hello! Nu har jag hittat den! Jag har åxå blivit med sida (på prov...) Får se om jag orkar! Har ju inte så mycket att skriva om när jag inte tränar hund känner jag - men jag har anmält mig till gtbg-varvet - å det kan ju vara nåt! Har min andra förkylning(för i år..) är lite lätt subfebril och tröstar mig med lite camembert och rödtjut (rester från fjällen - måste ju göras åt!) så jag blir pigg för nya drabbningar på jobbet imon! ;-)

See ya!
H

2008-02-03 @ 19:54:31
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Kattis

Hej!
Vad kul att jag hittade hit. Helene skvallrade! ;) Nu ska jag länka till dig så jag hittar hit ofta!

Inte visste jag att ni hade en pudel... Fast jag har för mig att Anneli sagt nåt om att det är barnens hund? Fast jag kanske blandar ihop den med nån annans hund...? Jaja, ha det jättebra i alla fall
Kramar från Kattis

2008-02-04 @ 21:12:13
URL: http://www.tjornebrant.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0