Planerad spårträning blev dummies istället

Den planerade spårträningen blev inställd. Tidsoptimisten A-G fick inte ihop det riktigt. Vi började vår dag i tid kan man säga, steg upp kl 07.00 och sen var det körning till tipshallen och träningsmatch. Tjejerna mötte Egnahem och fick stryk. Blä men vi på läktaren är ett himla gott gäng och har kul ihop så även om det är surt att de åkte på stryk hade vi kul ändå.

Vi blev bjudna på middag hos Anders fantastiskt snälla föräldrar och sen stack vi hem och ut på promenad. Anders hängde med och kastade markeringar till i första hand Gaston (sen får ju lilla S också ta så klart). Vi började med att jag och Gaston lade ut två dummies på 60-70 meter gick tillbaka. Anders kastade en markering. Gaston fick vända ifrån markeringen och ta ett linjetag åt andra hållet. Gick kalas. Detta gjorde vi två gånger om. Efter det  Anders ut två dummies där markeringarna hade hamnat, vi lade ut ett sök och sen gick vi iväg 1,5 timme.
När vi var tillbaka på samma plats igen så började Gaston med att göra ett jättefint sök. (Även här fick lilla S vara med och söka en dummies). Efter detta gick vi och tog linjetaget som Anders smugit ut. Gaston ångade iväg och tog dummies nummer ett som ett  jehu. Whao, jag blev superglad.
Sen skickade jag honom mot SAMMA punkt igen (han hade alltså varit där sammanlagt 3 gånger nu) och då krockade hans hjärnceller och han fick hjärnsläpp. Han skulle åt vänster, punkt slut. Vi stod som ufon Anders och jag. Vi hade inte gjort en enda övning åt vänster, inte söket, inga markeringar, inget linjetag men Gaston skulle dit ändå. Efter ropat tillbaka honom några gånger så gick jag närmare dummies nummer två och skickade honom igen och till slut fick han hem den. Det är då, när man står med facit i hand som man tänker att tusan också, jag skulle slutat med det linjetaget som gick så himla bra. Men det är bara att bryta ihop och gå vidare.  Gaston, den snusmumriken var lika go och glad som alltid.
Kameran hade jag med mig men givetvis tog batterierna slut. Så här kommer ett gammalt kort på Gaston som Ulrika Lindor tagit i Månsarp under en jaktträning i våras.
image186yyyyyyy

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja & Izac

Ni fick ju ett roligt träningspass trots ändrade planer, vad duktig han är Gaston!!

Fortsatt trevlig helg på er!

2008-02-16 @ 18:30:02
URL: http://web.telia.com/~u22515698
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim High

Ser att du följer mina råd ;-) på linjetag. Nu ska du börja ta tag i H-V träningen ...... Tänk på vad jag har sagt.... stressa inte, tydliga signaler och FOKUS FOUKUS ;-) Kram Maire

2008-02-17 @ 08:57:39
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0