Full fart mot helgen

En stund på jobbet idag när jag for mellan två olika ställen parkerade jag bilen och kände lukten av vår. Dagens sanning, det luktade vår och fåglarna kvittrade, kära nån tänkte jag, det finns hopp!!!
Jag slutade kl 13.00 och då var det slut med vårandet. Riktigt tråkväder, alltså precis som vanligt. Jag stack hem och gick en snabbis med hundarna, tränade lite kryp, ruta och vittringspinne. Vad ska säga, det var ju inte det bästa han har presterat Gaston. Det måste vara någon i närheten som är i höglöp för nu äter han inte ens upp maten. Det är ett tydligt tecken på den killen som nästan kan gå på frambenen för en godis.
Vi stack iväg till pudelgänget och gick en riktigt promenad på 1,5 timme. Lilla Lovis är inte så gammal men i Gastons ögon alldeles lagom gammal för att införlivas i både det ena och det andra. Jag kan väl säga att jag fick äta upp vad jag skrivit innan i veckan om konsekvens i vardagen. Han låg riktigt risigt till ett tag när han skulle uppvakta den stackars förskräckta storpudeln... Jag försökte ta kort men de blev så där...

Här sticker sig i alla fall Lovis fram sin söta lilla nos och kollar av snuskgubben när han är lite busy med annat.
image8

Och så här såg det ut när snuskgubben skulle kolla av lilla Lovis...
image9

Imorgon blir det lydnadsträning på klubben innan årsmötet.
Ha en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Helene å Inja

Hello!

Vi får skicka tant Inja på honom så han lär sig lite hyfs! Jag håller på att försöka få ner filmen från kameran till en DVD! Äntligen har jag och min USB-kabel sammanstrålat. Sen är det ju där med att få ner filen till skivan... Jag återkommer om det.
Syns om en stund!
Kram
H

2008-02-09 @ 08:32:12
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim High

Ja jag visste det du har fixat en blog...så himla kul.
Nu kan INGET undgå mig om vad du håller på med.Jag kommer att hålla ett vakande öga på er ;-)
Kul att äntligen få se en massa pudels.
Kram.
maire

2008-02-09 @ 08:52:04
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0