Dummies igår och spår idag!

Igår när jag slutade jobbet åkte jag hem i raketfart för att ge mig ut med hundarna. Det vräkte ner och blåste järnet. Nu hade jag planerat att träna dirigeringar så då fick det bli så. Jag och Sanny var rörande överens om att detta jäkla väder inte var någon hit, Gaston märkte inte ens att det var taskigt väder. Hur som helst vi tränade klockan och den är ju ganska kul. Det är lite häftigt när man kan skicka höger, vänster och ut varvat hit och dit.
Nu är vi i stadiet att Gaston ser var jag lägger ut dummies så svårighetsgraden är väl inte den högsta. Men det kan vara svårt ibland att inte ta den som just han har siktat in sig på. Jag menar att när Gaston minsann är laddad på den till vänster då skickar jag till höger, ja ni vet. Det kan vara lite jobbigt för min flane men det gick bra i blåsvädret. Sanny såg mest sur ut (på alla sätt...) och ville att vi skulle gå så hon inte skulle frysa ihjäl.

Vi klarade oss från strömavbrott igår vilket är kors i taket. Vi brukar alltid bli av med strömmen när det blåser storm men igår klarade vi oss. Hipp hurra!

Idag var det stormöte i spårskogen. Vi var sju stycken som strålade samman och skulle lägga spår. Ulrika, Mats, Anngreth, Petra, Martin, Yvonne och jag. Jag kan säga så här att fyra ekipage klarade sina spår galant, tre gick mindre bra och Gaston och mitt var ett av dom. Jag blir så FRUSTRERAD. Det hade klafsat runt två hästar och en boxerhane i vårt spår och det vore ju himla skönt att kunna skylla på det när Mister Gaston flatteflane traskade runt i sin spårsele som han vore på vanlig skogspromenad. När han stannade och kissade höll jag på att bryta ihop totalt. Yvonne, en klok kvinna, tog helt enkelt tag i situationen.  Hon tog helt enkelt denna frustrerade kvinna med hund av spåret och sen gick hon iväg och  lade ut ett nytt spår.
När det legat till sig så fick Gaston ta det och det gick betydligt bättre än det första.

Tyvärr måste ju denna matte som han begåvats med ändå fundera på VARFÖR det gick åt pipan med det första.
Det som är lite halvjobbigt är att det var spår nummer två i rad som han seglar runt i. Jag har ingen bra förklaring alls. Nu har jag fått några goda råd från Yvonne som jag tänker följa. Här gäller det att få till lite spårglädje igen, både för hund och matte. I det andra spåret som Gaston gick så kände jag i alla fall igen min hund igen så det finns hopp.

Vi gjorde uppletande också och där fungerade både nos, hjärna och ben alldeles jättebra - samtidigt. Gaston susade runt i uppletandekorridoren och plockade föremål. Ulrika tog lite kort som kommer här nedan.

Vi  fikade med, som tur var finns det rutinerat folk som hade med sig FIKABRÖD vilket vi andra lät oss väl smaka av. Nästa gång ska jag också komma ihåg... Tack alla för en mysig stund i skogen.

Imorgon blir det spår igen, någon förvånad???
Ha det bra ni som orkat läsa.

Finns det några suddar i skogen?

image28

Jajamen, det tror jag sa flanen.

image29

Goe, goe Gaston

image30

Kommentarer
Postat av: Lotta, Troja & Puma

Låter som en alldeles strålande träningshelg !!! Här ska också spåras idag :), är alltför längesedan !

Kram från tjejerna i Mullsjö

2008-02-24 @ 09:03:42
URL: http://www.friden.de
Postat av: petra o greta

Va "fan" hade hästar o hundar att göra i vårat spår???? men det var en trevlig dag i skogen trots "lite" strul i spåren. Kram

2008-02-24 @ 14:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0