We back!

Här har det minsann inte legats på latsidan. Grisköttet är infruset, kalas avklarat, hemmet i nåt så när skick, tentan inskickad och Gaston har tränat med dummies (rätt gissat Fia!).

Det har varit intensiva dagar för mig och jäkligt tråkiga för Gaston. Det enda lite extra som hände i helgen var att vi var ute och tränade våra dirigeringspunkter.
Idag däremot har vi haft kul! Cissi och Lipton letade sig ut till Skärstaddalen. Vi gick upp i fårhagen som ligger stax ovanför vårt hus och tränade dirigeringar..

Vi hade vilda planer på vad vi skulle hinna träna denna dag och vi började med dirigeringar, höll på med dirigeringar och slutade med dirigeringar. Jäklar vad vi dirigerade. Två av våra dirigeringspunkter som vi hade gick superbra och grabbarna for som spjut rakt ut och hämtade dummies så det stänkte om det. Sen hade vi en lurig punkt - tydligen?!? Cissi och jag tyckte den verkade skitbra men vare sig Gaston eller Lipton kunde gå rakt dit, de var absolut tvungna att svänga av åt höger som en bananböj för att komma dit. Helt obegripligt. Många skick senare fick vi dom att gå rakt även till luriga punkten. Skumt, undrar vad det var som gjorde att de bägge två valde att gå som i en böj.

Här står Cissi och riktar Lipton mot luriga punkten.


Och här får jag sitta och glo


när den där tepåsen får springa runt och ha kul... (jag blir galen, nu har jag lyckats få blixtögon IGEN)



En himla rolig träning hade vi och avslutade med djupa diskussioner om fortsatt träning, varför si och varför så, med andra ord vi löste ett och annat världsproblem, tror vi.

Nu till min andra verklighet, skolan. Jag ska sätta mig ner, luta mig tillbaka och avlyssna en eller två föreläsningar. Det är en fördel med att läsa på nätet, man lyssnar när man har tid, eller rättare sagt när man TAR sig tid.

Tjo flöjt!

Kommentarer
Postat av: Anne Lise & Gerkan

Heisann!

Var i Hofors i helgen, kan ikke dere prøve å komme opp en tur????

Neste gang vi skal over er i 6-8.februar og deretter 27/28-01.mars...????



Hadde vært kult å ses igjen og ikke minst snakkes;-)

2008-12-10 @ 18:57:35
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Fia & Siri

Tävling??? Jo vi ska nog göra debut i 2:an på hemmatävlingen i Maj(jäklars nu när jag "gått ut" med detta så måste jag ju hålla det oxå....)Tack för omtanken ang boken men det hjälper inte att jag läser den .... blir jäklars så nervös när det är dags för start iallafall men tack som sagt för att du tänker på oss men du & Gaston får gärna agera "störning" nån gång när vi har fått momenten sitter lite bättre !!



TASSAR Fia & Siri

2008-12-10 @ 19:09:34
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0