Torsdag - redan?!?

Mamma mia, hur snabbt kan en vecka gå? Måndag och tisdag lullade jag runt i migräntablettstillstånd. Om inte dom som uppfann migräntabletterna fått nobelpris så borde de ha det. Utan dom hade jag legat platt fall men nu kan jag i alla fall jobba, om än något dimmig. På grund av detta blev det ingen lydnadsträning i måndags utan bara lite dummiesträning på promenaden. I tisdags slutade jag tidigt och då var det också dummiesträning. Jag har bestämt mig för att Gaston måste lära sig vad vänster och höger är. Det var ju som bortblåst på FM. Igår skulle jag på kantarelljakt och hittade en liten påse. Vi var ute i 2,5 timme och det regnade jädrar anorda. Jag var skitsur på alla sätt. Skam den som ger sig, det blev dummiesträning mitt i kantarelljakten. Höger, vänster och närsök. Vi kämpar på.

Idag bestämde jag mig för att inte ta med dummies utan tränade lite på skall och fjärr. Gaston kan verkligen driva mig till vansinne. Idag kunde han inte ändra ställning från ligg till sitt. Omöjligt uppdrag. Jag trodde jag skulle bli helt galen. Till slut fick jag till det och då kan jag säga att jag var mer lik en bitch än någonsin. Är säker på att det rök ur öronen. Till råga på allt så kom det en kantarelltjuv gående mitt i skogen. En halv plastkasse, med MINA kantareller. Jag är säker på att han har länsat MINA ställen. Jädrans gubbe, trevlig var han med till råga på allt. Grrr. Jag borde inte tränat alls idag...

Förresten äter inte  Gaston - igen... ylade i morse... no comments...

På lördag är det roliga grejer på gång, dels ska vi åka och titta på lydnadskampen Augustikannan och sen är det fest på kvällen JBK firar 60 år. Kul, kul. Söndag blir det spår någonstans. Få se om vi kan hitta någonstans där det inte jagas rådjur...

Vi är 9 reserv till jaktprov på Höglandet. Det var lite synd det.

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0