Lite jaktträning

Idag blev han glad flanen. Jag hade tinat vilt. Han fick först ta ett sök med 5 vilt och det löste han fint. Sen bidde det ett linjetag, ett närsök och en markering. Duktiga, duktiga Gaston, hämtade fåglar som han aldrig gjort annat. Det var en blandad kompott av duvor, skata, kråka och kricka. Det ni!

Vi traskade sedan iväg på en riktigt lång skogspromenad och då fick jag storhetsvansinne och började träna saktagående i framåtsändandet, kryp och skall. Konstigt att det ska fungera bra när man är alldeles själv där ute i skogen. Sanny struntar fullständigt i vad vi håller på med, bara hon får en godisbit då och då så är hon nöjd. Hon får minsann jobba lite för sina godisar hon också men det är faktiskt rätt skönt att träna t ex hit och om hon sätter sig snett vad tusan gör det?

Gaston och skall. Tålamod är en dygd finns det ett ordspråk som säger och yes, Gaston har gett detta ordspråk ett ansikte. Han har jättesvårt för detta moment. Han tuggar luft och håller på så äntligen kommer det ett litet skall och jag blir superglad och han blir superglad. En mikrosekund senare ska han göra det igen och då är det som bortblåst. Skam den som ger sig, idag har vi kommit upp i fyra skall i följd, det är personligt rekord.

Jag går mest omkring och är söt...


Jag får minsann slita för brödfödan


Nu ska jag ta mig samman och laga lite mat, tvätta och sedan titta en stund på strykhögen.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Lotta & Puma

Inte någon som ringt om att ni kommer med i helgen ??? Har du anmält till något mer jakt- eller bruksprov ??



Hoppas allt är bra annars.. nu ska jag storstäda :(



Kram från oss

2008-08-20 @ 09:56:11
URL: http://www.friden.de
Postat av: Anne Lise & Gerkan

Heisann!



Takk for helsninger - skjønt å ha dette klart. Nå skal vi bare fokusere på Ökl momenter og videre, men er i ferd med å bli enig med meg selv at vi venter til våren før vi starter i den klasse;-)



Nå har Gerkan semester hvertfall ut denne uka.....



Jeg synes dere er jätte dyktige -holder på hele tiden både bruks og jakt.......



2008-08-20 @ 16:20:18
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Marie och Emil

Hej! Duktiga gaston! Tror han har det rätt kul trots att han får slita för brödfödan ;0) Emil håller på att krypa ur skinnet av all överskottsenergi, jag också! Ska till vet på återbesök på Tisdag, hoppas på bra resultat. Kram marie

2008-08-21 @ 13:38:38
URL: http://marieoemil.blogspot.com
Postat av: Cissi o Lipton

Någon gång ska man ju ha tur! Fast det är nervöst... :S Har du anmält till några fler prov? Attans att du inte kom med på detta, men er tur kommer!

På måndag flyttar vi tillbaka till Jönköping igen förresten! Tillbaka till verkligheten och pluggandet.

2008-08-21 @ 21:15:49
URL: http://www.hapenidi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0