Vilken omtumlande dag!

Igår var vi på FART-test jag, Gaston, Mari och hennes goe labbekille Emil. Vi är rätt tuffa Mari och jag som sticker iväg och åker sammanlagt nästan 50 mil och har träffats en gång innan. Jag säger bara, vilken tjej och vilken mysig hund. Vi hade en kanondag tillsammans.

Vi var på plats kl 09.00 och kom hem lagom till sista perioden i hockyen. Mamma mia vilken dag och så fruktansvärt givande.

Vi började med Gaston och som han gjorde det. Efter testet var klart kom Håkan och Carina fram och sa - det är bara att gratulera, vilken hund, vilket avelsmaterial! Jag blev skitglad och faktiskt lite pirrig, hur ska jag fixa och förvalta denna hund så att hans fina egenskaper inte går till spillo. Gulp!

Gaston är livlig, tillgänglig, välbalanserad, med goda nerver,  har måttlig jaktkamplust, har stor social kamplust med stort bytesintresse, en dominant herre (som INTE behöver bli större),  samt tack och lov är han något vek. Jag fick så mycket bra tips vad jag skall tänka på i min träning med Gaston. Jag har hittills skött mina åttagande som förare bra (de syftade bland annat på avlämningar med dummies med tanke på hans stora bytesintresse).

Jag är verkligen himla glad över att jag fick förtroendet att köpa Gaston av Agneta och Bengt.

Dagen var inte fantastisk rätt igenom - många jobbiga grejer hände som inte hade med mig och Gaston att göra. Mari var lite ledsen efter att Emil gjort FART-testet. Hon har en mycket, mycket vek hund vilket innebär massor av jobb från hennes sida. Jag är övertygad om att denna tjej kommer fixa det men jag förstår av hela mitt hjärta att det kändes tungt att få det svart på vitt. Hon visste ju innan men ändå. Ja, jag tror ni förstår. Det blir så lätt att man bara fokusera på "problemet" och glömmer bort att alla bra egenskaper hunden har.
Framåt eftermiddagen fick jag mess att min kompis hund försvunnit från sitt hunddagis och var puts borta. Jag var i Flen och inte en chans att kunna hjälpa till att leta. (Han kom tillbaka tidigt idag på morgonen, tack och lov).
Jag fick massor av mess angående Engla och det gör ju så ont att tänka på det tragiska som hänt denna flicka och hennes familj så det finns inte ord för det.

Till er alla - ta tillvara på det ni har här och nu.

kram kram

Kommentarer
Postat av: Lotta & Puma

Att du har en härlig kille visste ju redan vi !!! Men så kul och härlig känsla att få det svart på vitt av Håkan, och det kan jag säga att den mannen är mycket duktig på att läsa hund !!!

Fina och tänkvärda ord.... tänk vad den stressiga vardagen ställer till med - alltså att man inte hinner glädjas åt det man har här och nu. Man får nog tänka sig för lite oftare !

KRAM på er

2008-04-15 @ 20:48:38
URL: http://www.friden.de
Postat av: Helene å Inja

Grattis till din fina hund!!! Men det visste vi ju redan egentligen :-)

Inja hälsar att nästa gång hon försöker sig på några närmanden så har hon fått lov av matte och skälla ut honom ;-) för matte säger att nu finns det papper på att han tål det!

Kramar!
H

2008-04-15 @ 20:57:00
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tissla

Grattis till bekräftelsen på det vi redan visste, tänk vilket bra tips på valp jag gav va?? Ha ha.. var ju bara tvungen att ta åt mig äran liiite.. *skojsar med dig*

Ha det gott!

2008-04-15 @ 22:36:42
Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim Highm

;-) jag är glad att ni åkte upp till Håkan och Karina, visst vad det givande.
Jag ska ta hand om Mari och Emil, de kommer hit på söndag för att träna.
Kram maire

2008-04-16 @ 07:21:57
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/
Postat av: Gerkan

Grattis Bror!
Godt å få det sort på hvit!!!
Men kan du forklare hva en FART test er? Trodde det hadde noe med løping å gjøre jeg-)

2008-04-16 @ 08:29:09
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Cissi och Lipton

Vad roligt att det gick så bra! Grattis till fina o duktiga Gaston!

Hmm... Ja, vi kanske ses på träningen på måndag? Ska försöka vara med på alla dom nu så att vi får lite rutin på platsliggning innan tävlingen... *gulp*
Kram på er!

2008-04-16 @ 11:28:50
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Fia & Vega

GRATTIS!!! Ing-Mari till din duktiga Gaston!! Vad kul att få det på papper!!!!
Ha det gott!!!

Kram Fia & Vega

2008-04-17 @ 11:05:44
URL: http://www.123minsida.se/vega

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0