Vilken häftig känsla det måste vara!

Att stå på ett jaktprov och höra domaren berätta om mig och min hund och vår prestation och det avslutas med att man får veta att man får en etta. Vilken känsla! Detta har den superduktiga hunden Puma med sin superduktiga matte Lotta fått höra idag. Idag slog de till och fick sin första etta i öppen klass. Inte nog med detta för när jag tassar runt i cybervärlden så hittar jag att supermysiga och duktiga Catrine med sin duktige goldenhane Viggo också har slagit till och tagit en etta i öppen klass med HP. Jag är grymt imponerad. Så himla häftig känsla och så himla glad för deras skull.

Vad har vi gjort då, ja kära nån. I onsdags blev det ingenting tränat. Jag var på möte på jobbet och möte på kvällen. Suck! Sen var det då torsdag och då jobbade jag lång dag. Vi fick hem lilla Sanny som bott hos Anders föräldrar under sitt löp. Jag var och hämtade henne hos Nilla som hade både badat och klippt henne. Så himla fin. Kort kommer senare. När vi kom hem så nästan dog Gaston. Hans Sanny och i hans förvirrade värld så var hon fortfarande i löp. Herre jösses, jag tog sen denna hormonstinne kille och åkte iväg för att träna med Martin och Anngreth. Varför gjorde jag det? Allt och jag menar ALLT gick åt pipan. [43] Gaston var helt hysterisk och blockerad. Jag var trött och riktigt irriterad. Hur bra blev det på en skala? Blä, den tiden kunde jag legat på sofflocket med en bra bok.

Så blev det fredag och jag jobbade heldag för att sedan direkt hålla i en fest på jobbet. Jag var invald i festkommittén. Varför hamnar jag i sånt? Hur som helst festen blev riktigt lyckad. Vi var på ett ställe som heter Sävdabo. Först startade vi upp med femkamp. Bland annat åkte vi pulka som gick på hjul nerför en backe. Att jag inte dog av skratt. Ni skulle sett stilarna. [5] Vi åt god mat och sedan delade vi in jobbarkompisarna i olika lag som fick varsin bärkasse med rekvisita och en låttext. De fick sedan framföra låten i värsta kareoke (stavas det så?) stil. Riktigt kul var det.

Idag har jag bara tränat lite på promenaden. Kryp, framförgående och lite mer kryp. Thats it. Har värsta huvudvärken TROTS att jag körde igår. Grr.

Imorgon blir det nya tag. Ska spårträna med Martin och försöka få till lite dummiesträning också.

Lycka till alla ni som ska ut och kämpa på diverse prov och tävlingar.

Hoppas, hoppas hon tar mig till sjön imorgon...

image125

Kommentarer
Postat av: Lotta & Puma

TACK vännen !!!!!!
... maila mig ditt mob.nr för jag har bytt telefon och därav alla uteblivna sms i helgen :(

Ni är så flitiga med träningen och nu måste vi se till att få till ett träningspass snart... nu är jag både Bruks- och JaktLotta ett tag !! ;)

KRAM KRAM

2008-04-27 @ 17:11:47
URL: http://www.friden.de
Postat av: petra

Tack för ditt gulliga inlägg i min blogg. Du kan iallafall skylla på hundes hormoner, själv har jag inget att skylla på, det gick helt enkelt bara helt fel idag. Kram petra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0