Utan blogg i flera dagar...

Hej svejs, nu är vi tillbaka i svängen igen. Bloggen har varit oåtkomlig ett par dagar och jag har nästan fått lite abstinens. Vad har vi gjort sen i lördags.
Vi var hos Anngreth i söndags och spårade. Det gick både bra och mindre bra. Gaston började sitt spår kalas och jag höll nästan på att bli lite stor på det. Så ska man ju INTE få lov att känna för då började plötsligt Gaston vinda och ha sig, kom ur spår men kom tillbaka i det igen. Missade en pinne på grund av detta vimseri. Mogg var lite het i början men jobbade sig in fint i spåret. Knuffa var också helhet i början, spårade tidvis bra men var lite flurrig kan man säga. Jag kan sammanfatta söndagens spårträning med att vi kom ner på jorden och bestämde oss för att spåra som idag. Vi gjorde även uppletande i söndags och det gjorde de bra, skönt. Synd att inte det är med i lägre klass...

Här står Anngreth och dominerar:
image92


Här ångar vi fram i spårskogen (hos AG), det var när jag fortfarande var stor på det, visst är det härlig mark.
image93

Igår var det JBK som gällde. Martin svek gänget men vi klarade oss ganska hyfsat i alla fall. Vi träffade min"Åka-till-Maire-kompis" som heter Cecilia och hennes urmysiga labbehane Lipton. Gaston låg snyggt och prydligt på plats med skott, gjorde ett fantastiskt kryp och ett jättefint framförgående så plötsligt blev jag stor på det igen (syftar på tävling som är inom snar framtid). Gastons linförighet är väl lite si så där just nu, ligger något för långt fram men det har vi löst förut så det är bara att hålla tummarna. Oj,nu minns jag plötsligt att Gaston grejade lite med hoppet. Hjälp vilken tur att jag sitter här och skriver så jag kom på det. Måste tränas. Mogg skötte sig strålande och Lipton var verkligen en härlig kille som gick linförighet som en liten gud. Lipton tränade även ställande och bara han får lite tanke bakåt istället för fram så kommer det bli kanon. Apporteringen var = 10.

Så var det idag dags för spår i Forserum. Under tiden spåren låg till sig åkte vi till Forserums bk och skulle träna lydnad. Jaha, linförigheten var inget bra, framförgåendet var inget bra, krypet var inget bra så jag är inte så stor på det längre. Känner mig ganska liten faktiskt. Blev dessutom lite lätt sur på min Gaston när han är ofokuserad och inte koncentrerar sig när vi ska träna. Suck, vi (jag, AG och Martin) diskuterade hur de olika momenten skall lösas. Tror att Anngreth har väldigt mycket rätt att det är så himla typiskt när man kommit med på tävling så blir man dödspetig och stressad vilket givetvis hundarna känner av blixtsnabbt. Jag försökte skylla lite på PMS men den godtogs inte. Synd, det kändes rätt bra annars.
Knuffa fick i alla fall till dagens läckraste saktagående, ursnyggt. Hennes lydnad var bra rätt igenom idag och Moggs också. Mogg har fått lite bekymmer med sitt kryp. Undrar om Mogg och Gaston har snackat ihop sig lite...

Spåren idag, Gastons spår började i skog, gick ut på blöt öppen mark, skog igen och sen torr öppen mark. Han missade pinnar idag - igen! Tog sig runt spåret men nu är det bara att jobba på, att få pinnarna mer värda. Jaaa, alltid är det något. Mogg och Knuffa fick lägga fokus på sina upptag idag. Mogg hade lite bekymmer i början men när han väl fäster på finns inga problem. Knuffa tog både upptag och spårade fint. Hade haft lite snurr i ett av sina två spår men överlag ok.

Det är VÅR! Varmt och skönt och  Gaston har markerat dummies i Landsjön, hämtat och gjort jättefina avlämningar. Hipp hurra! Inte en tanke på att stanna och skaka sig. Hoppas han kommer ihåg detta på lördag när vi ska till Gränna på nytt workingtest. Det är mycket nu.

Jaha, då så hoppas vi på en resterande bra vecka! Ha det bra alla ni som läst hit.

Kommentarer
Postat av: Anneli

När är det tävlingsdags för dig, AG och Martin? Har lyckats förtränga allt vad tävling heter - både mina och andras!

2008-04-02 @ 11:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0